GÜNLÜK YAŞAM BECERİLERİ
“Eğitim, birinin aktardığı sözleri dinlemekten ziyade, çocuğun içinde bulunduğu koşulları deneyimlemesiyle ilerleyen, doğal bir süreçtir.”
‘’Hayatın en önemli
dönemi üniversite çalışmaları değil, doğumdan altı yaşa kadar olan süredir.
Çünkü bu, bir çocuğun gelecekte olacağı yetişkini inşa ettiği dönemdir. Sadece
zeka değil, insanın bütün mümkün becerileri bu dönemde oluşur. Hiçbir yaşta
çocuk, zekice bir yardıma, bu dönemde olduğu kadar ihtiyaç duymaz.”
Dr. Maria
Montessori
Bu bölümdeki çalışmalar çocuğun günlük yaşamında
karşılaşabileceği uğraşlardan oluşur. Sadece çocuğun öz bakımına ait olmayıp,
yaşadığı çevresindeki canlı ve cansız varlıklarla olan tüm ilişkilerini kapsar.
Bu çalışmalarla çocuk içinde bulunduğu çevreyle başa çıkmayı öğrenir ve çocuğun
kendi doğal gelişimine önemli katkılar
sağlar. Hareket koordinasyonu ve toplu yaşam için ön alıştırmalardır.
Günlük yaşam
etkinliklerinin tekrarlanmasıyla, çocuklar kendi dünyalarına aktif olarak
katkıda bulunur, kaba ve ince motor becerilerini geliştirir, problem çözmeyi
etkili bir şekilde öğrenir ve güçlü bir benlik duygusu oluşturabilirler.
Biz etkinlikleri
uygularken ; öğrencilerimizde küçük kas gelişiminin yanında çevreye duyarlık ve
kendine yetme becerilerini hedefledik.
Resimlerini
paylaştığımız etkinlikler doğrultusunda öğrencilerimizde olumlu değişimler
gözlemledik.Velilerimizden olumlu dönütler aldık.Yarı yıl tatilinde günlük
yaşam becerilerine dair evde yapabilecekleri sorumluluklar verdik çamaşır
asma,katlama,sofra kurma,portakal suyu sıkma,kurabiye yapma,havuç rendeleme
gibi.Biz artık şunu biliyoruz ‘’ Montessori ile Öğreniyorum ‘’projesi
öğrencileri kendine yetebilmeyi büyük anlamda başardı.
Arife ÇELİK
MİMAR SİNAN İLKOKULU
Hocam zengin bir içerik sunmussunuz. Teşekkür ederim.
YanıtlaSilbeğenmene sevindim Tuba hocam
YanıtlaSil